Wunderkind på Børsen

I 2020 overtager Wunderkind Media udgivelsen af Børsen Ejendomme, og første udgave af Dagbladet Børsens erhvervsejendomstillæg er netop kommet på gaden.
 
Mens mange måske stadig plejer tømmermændene fra nytår, er vi klar til fest. Selvom det ikke er en børsnotering, så er Wunderkind Media alligevel kommet på Børsen. Første udgave af Børsen Ejendomme med nyheder, tendenser og analyser om erhvervsejendomsmarkedet er blevet trykt med Wunderkinds indhold og layout, efter vi har overtaget det ugentlige tillæg for Dagbladet Børsen.
 
»Erhvervsejendoms-stoffet er et svært stofområde, og det er en krævende målgruppe, så vi er selvfølgelig glade for, at Børsen har valgt Wunderkind Media og den kvalitet og troværdighed, som vi står for – hvad enten vi laver journalistisk medieproduktion, layout eller content marketing – og vi ser frem til at give de ugentlige tillæg et løft,« siger Kent Kjersgaard-Hansen, partner i Wunderkind Media.
 
Område skal åbnes op for flere
Ejendoms-stoffet er ikke fremmed for os, da vi tidligere har produceret indholdet til Berlingske Ejendomme, men det er komplekst stof, som få journalister i Danmark kan løfte, og derfor har vi hentet tidligere chefredaktør for Økonomisk Ugebrev Ejlif Thomasen ind til opgaven.
 
»Jeg glæder mig meget til opgaven, og jeg mener, vi kan lave et fantastisk produkt, som en endnu bredere læserskare kan få gavn af,« siger Ejlif Thomasen.
 
I en tid med negative renter og lavt udbytte på obligationer er der ifølge Ejlif Thomasen endnu større appetit på investering i ejendomme, og derfor er det nødvendigt at dække ejendomsmarkedet intensivt – for nye såvel som nuværende læsere.
 
»Jeg vil bruge mit krudt på at åbne det her område op for flere, som står på tærsklen og overvejer at investere sine penge i ejendomme. Vi vil lave flere artikler med værktøjer til at komme ind på erhvervsejendomsmarkedet, og jeg vil gøre mit bedste for at klæde både de kommende og nuværende læsere bedre på.«
 
»Det bedste bud«
At Dagbladet Børsen har valgt os til at løfte opgaven handler om at puste nyt liv i det etablerede tillæg, siger Jørgen Andresen, mediechef på Børsen.
 
»Wunderkind var klart det bedste bud – både på pris, men sørme også på indhold. Med de ressourcer vi tidligere havde afsat til opgaven, havde vi brug for at gentænke hvad Børsen Ejendomme kunne – og der har Wunderkind leveret et redaktionelt setup og koncept, som vi er glade for,« siger Jørgen Andresen:
 
»Journalistik handler om de gode idéer, og vi må erkende, at vi løb tør for idéer. Den redaktionelle linje, som Wunderkind tilbyder, er attraktiv for os. Wunderkind har med deres portefølje op til nu – og det vi har set indtil videre – vist os, at de tager stofområdet seriøst, og det skaber en tryghed for os.«
 
Det nye Børsen Ejendomme vil i højere grad blive integreret i den daglige nyhedsstrøm på Dagbladet Børsen, hvor læserne kan se frem til flere dedikerede nyheder om ejendomsmarkedet på Børsen.dk.
 
Børsen Ejendomme udkommer hver onsdag med nyheder, tendenser og ikke mindst de skarpeste analyser inden for køb, salg og leje af erhvervsejendomme.