Flot pris til Wunderkind-kampagne

Wunderkind Medias helt særlige fokus på ærlig, troværdig og journalistisk kvalitets-content blev i den grad belønnet, da brancheforeningen Dansk Markedsføring uddelte årets Rambuk-priser forleden – reklamebranchens svar på en Oscar.

For her vandt Carlsbergs Ny Dawn-kampagne hele tre priser – bl.a. aftenens hovedpris – den såkaldte Grand Prix. Og Wunderkind Medias bidrag til Ny Dawn-kampagnen har været alt andet end ubetydeligt:

»Vi har produceret 80 procent af alt content til Carlsbergs Ny Dawn-kampagne og været med i hele processen – fra idéudviklingen til eksekveringen, og derfor er vi enormt stolte af anerkendelsen,« siger Anders Peter-Landert, partner i Wunderkind Media.

Med Ny Dawn-kampagnen ville Carlsberg dels fortælle historien om en ny sixpack, der reducerer plastforbruget, dels sætte spot på den innovative ånd, som Carlsberg har stået for siden bryggeriets spæde start, og Carlsbergs Ny Dawn-kampagne er et godt eksempel på journalistisk content marketing, når det er bedst.

Den forbedrede både Carlsbergs image og sikrede fuld omtale og fokus på Carlsbergs bæredygtige tiltag. Det fremhævede juryformand Thomas Wahl da også, da Grand Prix-prisen blev uddelt:»Vi hylder i denne sammenhæng ikke Carlsberg alene på grund af deres aktive stillingtagen til at reducere plastik, men i højere grad på grund af deres evne til at orkestrere en kampagne, der har været med til at ændre opfattelsen af brandet – både internt og eksternt.«

Rambuk-juryen satte også en fed streg under, at velfortalt content ikke bare skærer gennem reklameleden men også skaber markante resultater på bundlinjen, for Ny Dawn-kampagnen vandt også den såkaldte NENT Effekt-pris.

Prisen gives for den kampagne, der har haft den største målbare effekt for virksomhedens bundlinje eller målsætning:

»Det viser, at man ikke skal være nervøs for at tænke i tårnhøj kvalitet og lange formater. Hvis ens historie er spændende nok – og det er de fleste virksomheders – og hvis man arbejder autentisk og troværdigt, som vi altid gør med vores journalistisk-funderede tilgang til content marketing, så kan man sagtens fange forbrugernes interesse og tid i en verden, hvor reklameleden bare vokser og vokser,« siger Kent Kjersgaard-Hansen.

Dansk Markedsføring har i forbindelse med prisoverrækkelsen skrevet en artikel om vores bidrag til den prisbelønnede kampagne.